Tingshusets motljus.


Blev en lite lustig kväll. Kom in på jobbet i godan ro och först låg bara ett jobb inne på min lista. Klockan 19, och jag börjar 14.30 så det kändes nästan för lugnt. Tog en kaffe och pratade lite med Janna som webbade.

Sen började det hända grejer. Bildlösningen vi diskuterat till lördagsbilagan verkade ordna upp sig, dock var det tvunget att fotas ikväll eftersom det är röda dagar osvosv. Vi bestämde tid med personen och la in jobbet klockan 17.30. Vid 16.30 kommer kulturredaktören och säger att hon lagt in ett jobb exakt den tiden.Två jobb som krockar alltså - ett återkommande problem.

Lösningen fick bli att vi åkte mycket tidigare till musikjobbet (bilden ni ser här ovan..), 16,50 var vi där ungefär och det fick bli rätt snabbplåtat. Det var otroligt blandljus och motljus, men van som man är jobbade jag på fort. Jag och reportern bestämde att jag lämnade henne för att hinna till nästa jobb men när jag går ut till bilen så är jag inparkerad. - Stress! Sånt som bara händer när man är stressad och när man är inparkerad på en avsats så spelar det liksom ingen roll om man har fyrhjulsdrift..

Men. Jag hann till alla jobb, dessutom dök det upp ett snabbjobb till sporten. Så från ett jobb till fyra, varav tre på väldigt kort tid.

En typisk dag som fotograf på en dagstidning.

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar