Fem minuters matchtid/ Att se framtiden i ögonen.







I helgen var jag på hockey. P98, hur gammal är man då? 15 år?
Iallafall, 11 stycken från vårt lokala lag NH (nyköpings hockey) är uttagna till första delen av tv-pucken. Grymt kul. Många från inte världens största klubb. Vi skulle träffa dem för att göra en intervju, men kom i slutet på tre perioden i en cup. (tror de lirade mot Rögle, ser ut som det va?)
Fem minuter matchtid fick jag, då de körde 3x15 istället för 3x20.

De var i lilla hallen på Rosvalla, och där kan man verkligen inte fota genom plexiglaset (det går visserligen knappt i stora hallen heller..) och ville ju gärna ha anfallsbilder. Knödde mig förbi lag och tränare och ställde mig i båset. (En av anledningarna till att jobba på lokaltidning - det är typ okej att göra så.) Tyvärr hann de inte göra så många anfall men lite bilder fick jag.

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar