Mitt liv är ett ständigt pågående projekt.

Jag vet egentligen inte riktigt när det började, min rastlöshet som gör att jag ständigt måste ändra saker i mitt liv. Ständigt på jakt, ständigt beredd att offra något annat.
Kanske har jag ärvt det av mina föräldrar?
Kanske är jag bara ett barn av min tid?

När jag var yngre resulterade det i ständigt byte av vänner och hårfärg. Ständigt. Sedan vart det städer och flyttar. Smågluttande på framtiden, ett evigt drömmande. Nu möblerar jag om varannan vecka.

Nu är jag där igen, projektet verkar vilja ändra sig. Men jag är inte riktigt den som för i dansen denna gång. Jag fick ett erbjudande i onsdags, som jag trånat efter. (Nej - inte ett nytt jobb)

Erbjudandet innebär en stor ekonomisk förändring i mitt liv, det skulle betyda att jag skulle vara tvungen att flytta från den här fantastiska huset (som visserligen egentligen är något för dyrt för en ensamstående...). Jag älskar det här huset, det känns verkligen hemma. Men man kan inte ha allt?

Så just nu har jag en oerhörd ångest och vet inte riktigt vad jag ska göra. "Erbjudandet" skulle göra mig oerhört lycklig samtidigt som jag skulle få slita en hel del. Mycket funderingar nu.

Livsvärk är inte alltid ett stavfel.

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar