En av diskussionerna på jobbet på senaste tiden.







I veckan spenderade jag 2 h på att fota en föreställning. DET är oerhört ovanligt. Händer ytterst sällan och jag kan nästan påstå att jag aldrig gjort det sen jag började jobba här. Däremot har jag stått åtskilliga timmar på diverse fotbollsplaner och sporthallar. Det är även lite ovanligt att man spenderar jättemånga timmar på vanliga nyhetsknäck, men på sportjobb som sagt var - där kan man lägga ner timmar.

Det fanns diskussioner om att sport är typiskt manligt och kanske därför automatiskt får större tidsutrymme även om man kanske bara får en bild i tidningen?
Porträttjobb får absolut inte samma utrymme (tidsmässigt pratar vi fortfarande) och föreställningar får sällan det.

Det är helt klart något att ta till sig och en vana att bryta. Ibland har vi upp över öronen med saker att göra men det handlar ju ständigt om prioriteringar. Ständigt.

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar