Förövrigt.

Som ni vet har jag ju mellanlandat hemma efter flytten från huset. Just nu sitter jag och dölängtar efter lägenheten som jag får tillgång till i början av nästa vecka. Jag längtar efter mina köksgrejer eller ja, nästan allt som ligger i kartonger. Det är konstigt hur mycket man kan tycka om materiella ting.

Ändå är målet att det ska rensas. Ett helt lass av saker från huset skickade till en loppis som en kusin till mig äger. Två pappkassar med kläder har farit till en klädsecondhand i stan och två till står och väntar på att åka dit. (Hon som äger affären hade varit sjuk och ville att jag skulle återkomma om drygt en vecka så hon hann jobba ikapp.)

Fler saker ska rensas. Mitt ständigt hängande på loppisar var också en ovettig konsumtion. Som jag försvarade med att det var second hand och det är ju "bra". och ja, det är väl något bättre men all konsumtion är väl inte alltid skitbra.

Just nu försöker jag ringa in mina konsumtionsvanor och samtidigt försöka rensa lite. Spara det jag verkligen tycker om och bara köpa det jag verkligen tycker om.

Det är faktiskt svårare än vad jag trodde från början.

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar